Tuesday, 27 December 2011

Perjalananku bersama Kembaq 2011

Assalamualaikum.....Pada akhir tahun 2010,ketika mengemas kelas aku terdengar suatu pengumuman tentang penyertaan sebagai Fasilitator Kembaq 2011 yang diadakan di kelas 1 Abu Bakar.Aku pon terfikir untuk menyertainya.Ketika itu aku kene menyetai 2,3 program Kembaq sebagai fasi dalam latihan.Aku pon rasa seronok apabila sertai dan rasa sesuai dengan jiwa aku.Tapi ketka itu tak rasa pon aku akan jadi fasilitator tetap dalam Kembaq sebab ramai lagi yang nak jadi dan aku tak rasa pon aku layak kerana ramai yang pandai dalam Bahasa Arab daripada aku.Aku sungguh berminat menyertai program itu walaupun tak berapa bagus sangat lah..Ape yang aku rase program ini banyak membantu aku.Aku banyak kali berpeluang untuk mengikuti program dalam sekolah.Setelah lama aku menyetainya aku dah tak rase untuk bergaul dengan orang lebih pandai dari aku dan niat aku kini dah berubah daripada nak jadi fasilitator kini sekadar ingin mencari pengalaman bersama Kembaq.Dan ini kali pertama aku dipelawa oleh ayahanda untuk pergi kesekolah luar.Dan tak disangka aku bersama Kembaq hinggalah akhir tahun.Banyak sungguh pengalaman yang aku dapat bersama Kembaq.

Berikut adalah senarai tempat yang telah aku jejaki dan sedikit gambar:
Maaf jika salah eja..

1. Smk Tunku Besar Burhanuddin,Sri menanti(2 kali)
2. Sk Abim,Seremban
3. Maahad Tahfiz Sayyidiyah,Seremban
4. Smk Pelangai,Pahang
5. Smk Pulau Tawar,Pahang(2 kali)
6. Smk Desa Cempaka,Nilai
7. Smk Lui Barat
8. Smk Dato Mansor,Bahau
9.Smk Dato Sheikh Ahmad,Seremban
10. Smk Jelai
11. Smk Simpang Gelami,Jelebu
12. Smk Dato Shahardin
13. Smap Labu(2 kali)
14. Sma Darul Falah,Melaka
15. Smra Chuah
16. Sma Jeram, Kuala Selangor
17. Smk Syarifah Rodziah,Melaka
18. Smk Ehya' al-Karim,Melaka
19.Smra Nilai,Nilai
20. Smk Triang Hilir (Ayahanda Ceramah)
21. Smaduma,Jelebu (Ayahanda ceramah)
22. Taman Widuri, Seremban
23. Masjid At-taqwa,Seremban (Peserta dari pelbagai sekolah)
24. Pelajar Tingkatan 1 Maahad Ahmadi










Langkawi oooooo Langkawi

Assalamualaikum.......bertemu lagi kita kali kst langkawi pulak...Langkawi nie sambungan rombongan dari penang.Dari Penang kami ke Langkawi.Nak kata lama x pasti lah pulah yang pnting berjam jugak duduk dalam bas tu.Kami naik feri di jeti kuala perlis.Sampai dijeti dekat pukul 3 ptg.Turun je dari bas,bukan lah main ramai lg.sampai keluar pintu orang tunggu.Tapi nasib baik rombongan,cepat sikit.Duduk dalam feri lebih kurang 1 jam.kemudian kami sampai dan naik bas semula untuk pergi ke hotel.Malam tu kami keluar makan dan rehat.Keesokkan harinye kami pergi kedai gamat dan kain batik.Kemudian kami ke cable Car......Lepas tu kami sume mkn tgh hari dekat dengan Beras Terbakar.Lepas makan dan solat kami pergi Makam Mahsuri.Mak , Ayah aku tak masuk sbb dah masuk.Jadi aku jelah yang masuk.Kemudiannya kami pergi ke Pekan Kuah.Dan keesokan hari kami luang semula....Sekian.....Dah bace arap balas...







Penang oooo Penang....

Assalamualaikum.......sudah lama saya tidak publish post baru klai ini saya akan menceritekan tetang rombongan yg telah saya pergi minggu lepas.Pada 23 Dis 2011 saya bersama mak dan ayah saya telah pergi ke langkawi.Kami telah pergi berkumpul di rumah mak saudara saya di gemencheh pada jam 8.40 mlm.Bas bertolak pada pukul 9 mlm.Sampai je bas bas kat situ hatiku dah tak sabar-sabar nak naik.Dalam bas aku tengok cite Alamak Toyol.Habis je cite tu ingtkn nk tido tapi mate pulak kate nk tgk cite kl gangster jd nk tido apenye,celikkn jelah mate nie,..hehe...Dah lame tu baru dapat tido..Bangun je dari tido aku x pasti da sampai mane tp dah dekat sampai Pulau penang...Terus celik matre aku....Berape minit lepas tu aku prasan yang aku dah ade atas Jambatan Pulau Penang...Selame nie tengok kat tv je...Kemudian aku sampai kat Masjid Negeri Pulau Penang untuk mandi dan solat subuh.Punye lah x sabar nk solat subuh,ade orang da mndi atau siap awl..ade yg dah solat padahal belum azan lgi....heheheheheheheeeee...Lepas solat kami dibawa ke tempat makan untuk sarapan dan lepas tu..........haha........Kami dibawa ke Bukit Bendere..dan lepas tu kami dibawa ke tempat membeli jeruk..Sekian.....Jgn lupe nk Follow ea....k Wassalam....

Saksikan sedikit gambar-gambar:












Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...