Saturday, 26 November 2011

Maal Hijrah Perlu Disambut Bukan Tahun Baru Yang Disambut

Assalamualaikum...Saya kali ini muncul untuk membincang atau berkongsi ilmu,mengenai Maal Hijrah.Tahun ini Maal Hijrah tidak bertembung dengan Tahun Baru,tapi mengapa kita tidak beriya-iya menyambut maal Hijrah.Sekurang-kurangnya baca doa akhir tahun dan awal tahun seandainya kita sibuk dan mempunyai hal tersendiri.Ianya tidak memerlukan masa yang lama.Sedarilah diri kita kenapa masih lalai tentang agama Islam kita.
Teruskan membaca,saya ada sedikit perkongsian.

Doa Akhir Tahun





Apa kata Syaitan apabila kita membaca doa ini:



“Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan
aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun”

Kemudian Doa Awal Tahun:






Apa kata Syaitan apabila kita baca doa awal tahun:

“Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan
dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan”.


Ambillah Iktibar..Sekian Terima Kasih...Follow lah lepas Baca......














Thursday, 17 November 2011

Malaysia Boleh!!!!!!

Assalamualaikum...Sea Game telah beberapa hari berlalu dam dikedudukan yang keempat.Ini sungguh membanggakan  rakyat Malaysia.Teruskan pejuangan anda...


Sunday, 6 November 2011

Raya Korban Di Gemencheh

 





Assalamualaikum...awal pagi tadi saya bangun untuk solat subuh.Lepas tu saya terus mandi.Lepas mandi saya pon pegi dapur sebab bilik saya dekat dengan dapur.haha....Time dekat dapur saya tengok atas meja makan dah ada air milo.Saya pon tengok ibu saya yang tersayang dia pun buka mulut "makan lah dulu kang nak g sembahyang,makan sikit je dlu.."saya pun apa lagi mak dah pelawa,makan jelah.Peh....sedap gila..makan rendang denagn lemang dan nasi impit dengan kuah kacang.lepas tu kami sekeluarga bersalaman dan pergi solat Hari Raya Aidiladha.

Friday, 4 November 2011

Pemergian Seorang Ilmuan Maahad Ahmadi


Assalamualaikum.....pada Isnin yang lepas.,perginya seorang Ilmuan bahasa arab di Maahad Ahmadi.Nama beliau Ustazah Khairah.Beliau telah berkhidmat di Maahad Ahmadi selam 20 tahun.Beliau meruoakan guru kesayang Maahad Ahmadi.Beliau banyak berjasa dalam membentuk sahsiah pelajar Maahad Ahmadi.Beliau juga seorang guru Bahasa Arab untuk calon-calon tingkatan 3 dan tingkatan 5.Beliau amat dikasihi kerana kebanyakan pelajar-pelajarnya masih menghubunginya ketika dia masih hidup.Tapi ape kan daya,hidupnya hanya sampai disini sahaja.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...